2018 - Erdély

Aranyúton Erdély szívében - 11. D

A Batthyány Lajos Gimnázium 11. D osztályának tanulóiként, a Határtalanul pályázat keretében április végén egy 6 napos romániai utazáson vehettünk részt.  A pályázat egy fontos szempontja volt, hogy az Erdélyben élő diákok ellátogathassanak Magyarországra illetve mi, magyarországiak belepillanthassunk az erdélyi magyarság életébe. A testvériskolánk a székelyudvarhelyi Baczkamadarasi Kis Gergely Református Gimnázium volt. Előszőr ők látogattak el hozzánk. Iskolánk igazgatója, Balogh László vezetésével megismerték gimnáziumunkat és annak történelmét. A délután folyamán gimnáziumunk falain belül egy táncház keretében üdvözöltük őket, majd megmutattuk nekik Nagykanizsa nevezetességeit. Kirándultak a Balaton-felvidéken és ellátogattak Pannonhalmára is. Itt-tartózkodásuk alatt barátságok kötődtek és mondhatom, hogy már mint barátok viszonoztuk a látogatást pár héttel később. Hosszú utazásunk során többek között megnéztük Arany János szülőhelyét, Nagyszalontát, jártunk Nagyváradon, Kolozsváron, a tordai sóbányában, Marosvásárhelyen, Brassóban és Aradon is. A programunk második napján érkeztünk meg Székelyudvarhelyre, ahol a testvériskola diákjai nagy örömmel fogadtak bennünket. Megtapasztalhattuk azt, hogy milyen magas fokon őrzik a magyar hagyományokat abban a városban, ahol a lakosság közel 100%-a magyar. Szállásunkon a falon és az ágyakon egyaránt gyönyörű népi motívumokkal díszített szőttesek voltak, amelyek otthonossá tették a szobákat. Ottlétünk alatt számos alkalommal találkozhattunk a partnerintézmény tanulóival és még szorosabb barátságok szövődtek, amelyek hazatértünk után is fent maradtak.  Az osztály egybehangzó véleménye alapján a medve les volt a legemlékezetesebb program, amelyen egyik osztálytársunk, Czigány Csenge édesapja jóvoltából vehettünk részt. Közben megfigyelhettük az erdők gazdag növény- és állatvilágát. A szerencsés diákok akár 5-6 medvét is láthattak és voltak akik Ceauşescu leséből figyelhették az arra járó állatokat.

Azt hiszem, mindnyájunk nevében mondhatom, hogy ez a kirándulás sokkal többet adott számunkra, mint azt előtte reméltük, mind történelmi vonatkozásban mind pedig magyarság tudatunk erősítését tekintve.